Kusken Maddes tankar kring Gotland

Visby ToR 
Hittade ett på förhand optimalt lopp åt Blomman på Visby så jag (madde) och Felicia i trean tog båten över till öjn i måndags kväll. Blomman skötte sig bra på båten trots att det gungade rejält. Vi var framme på travet strax efter midnatt och efter att ha lastat ur och sett till att hon fått mat och vatten åkte vi och sov hos min kompis som bor på gotland. På morgonen fick vi låna en hage av Henrik Hoffman så hon fick ut och röra sig lite medan jag och Felicia åt frukost på Mc Donalds som de så lämpligt byggt vid travet. Innan vi begav oss till travet igen hann vi med ett besök på glassmagasinet och åt en rejäl glass. Travarhälsan kom och kollade på Blomman innan det var dags för provstarter bakom bilen. Hon var pigg men skötte sig bra. Sedan var det dags för defilering och nu med ett helstängt var hon hiskeligt pigg. Tyvärr blev det galopp i starten och hon tappade mycket. Men då det var ett litet fält valde jag att försöka köra ikapp. I sista sväng blev hon störd av en galopperande häst men lyckades reda ut det. När jag ryckte tussarna svarade hon med att spurta till en tredjeplats på ett bra sätt. Korrigera utrustningen till nästa lopp så blir det riktigt bra. Vi skulle med båten direkt efter loppet så självklart hamnade hon på dopingen vilket drog ut på tiden. Men vi hann tillslut med båten och kunde åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0