Torsdag

På förmiddagen var det APL för ettorna i stallet. Utsläpp, mockning mm.
Vi gjorde ordning allt foder till eftermiddagen då jag och Niklas skulle till kliniken med Lady efter lunch och vi skulle få hjälp med intag på eftermiddagen.
Niklas körde med röjsåg runt hagarna utanför stallet. Kardborrebuskarna är inte att leka med dom blir ju tjocka som träd och växer grymt fort.
När vi var klara med stallet hjälpte vi Niklas att plocka bort alla buskar.
Sedan var det lunch.

Alla klasser hade Friendsdag efter lunch där de tävlas klassvis i olika roliga grenar med fokus på att hjälpa varandra.
Dagen brukar avslutas med korvgrillning
Vet dock inte hur det gick i år då vi åkte iväg efter lunch med Lady.

Kliniken:

Niklas putsade upp Lady inför besöket på kliniken.

När vi kom dit kände veterinär David igenom hennes has och sedan fick Niklas visa henne i skritt och trav.
Man ser att hon har ont dock har hältan blivit mindre.
Efter det ville David bedöva bort hasleden för att se om hältan försvann men det gjorde den tyvärr inte.

Så nu var det dax att ta nya röntgenbilder för att se om skadan blivit bättre eller sämre eller om det såg likadant ut som för 10dagar sedan.
Jag som snart ska få barn fick snällt sitta utanför och vänta. SUCK!
Men mina arbetskamrater bjöd på en söt bild i sina läckra röntgenkläder som ska skydda från strålning.

Tyvärr glömde jag skivan med dom nya bilderna men det visade sig att frakturen har flyttat sig ca 2mm.
Nu ska hon stå i 2veckor till på box och sedan röntga om igen för att se om operation  är möjlig.
Så det är bara för oss att fortsätta hålla tummarna för henne och ge henne lite extra kärlek när hon måste stå inne dygnet runt.

Jag och Niklas vill Tacka alla som hjälpte till att ta in alla hästar och fodrade på eftermiddagen.
Tack Tack Tack ni är super!!!!!!!!!

Trevlig kväll!
/ Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0