Regn regn å regn.....

Medan eleverna fixade morgon rutinerna så klippte jag nya hästen Lena
När stallet var klart klippte eleverna  Galejas päls,öron,hovskägg och kronränder
Hon tyckte det var så skönt å bli ompysslad så hon somnade.
När hästarna var färdig klippta släppte vi ut dom i deras  nya hage (Yoggi och Surfinias) det gick jätte bra och dom sprang å visade upp sig så fint.
 
Efter lunch klippte Klara och Ellinor Chippen medan vi andra körde.Jag körde Galeja,Tuva körde Lena och Niklas körde Fresa.
 
Galeja var super fin men hon behöver nog Dressyr tränas lite och jag ska prova ett annat bett,hon gick ju bra på entömsbett men vill prova ett bett som vi haft på en annan gammal häst förut som oxå gick och slog med huvudet och då fungerade det perfekt så tänkte ge det ett försök på Galeja oxå.
 
Lena var på riktigt pigg dom första två varven sedan lugnade hon ner sig sa Tuva. Hon va nöjd med hästen och jag tyckte hon såg trevlig ut från sidan oxå.
 
Fresa var som vanligt pigg och glad.
 
När vi kom in hjälpte jag Klara och Ellinor att slå på en sko på Chippen som satt löst och sedan körde dom ut med honom dock tyckte inte Chippen om underlaget (det var tungt) så dom körde inte så länge i spöregnet...
 
Lena Way
2007
E.Daimond Way
U:Vicky Simb
Önas Galeja
2008
E: Rite on Line
U:Petite Noir E
 
Chippen
 
Tre stycken elever gick hem efter lunch idag pga feber och förkylning.Det käns som alla är sjuka eller håller på att bli det nu, Tråkigt.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0