Kollat hästar

Hjälp vilket åskväder det har varit idag. Jag vågade mig inte ut för att kolla alla hästar som går på bete förns sen eftermiddag. Det dundra å blixtra rakt över Berga. Riktigt obehagligt var det!
När det klarnat upp tog jag en jobb bil och åkte runt och visitera alla hästar och dom verkade må bra, det var bara ett par som hade nån tappsko.

Jag trodde en kort stund att en av unghäst grabbarna var död när jag gick och kollade till dom. Det låg nämligen en stor jordhög precis där dom stod så på håll såg det ut som en död häst.
Som tur var var alla killarna välbehållna!

När jag ska åka från sista hagen och såklart längst bort så försvinner bara kopplingspedalen ner i golvet på bilen så det var bara att börja gå hemåt å hämta traktor och sambo så vi kunde bogsera hem bilen.
Nu står den trasig i maskinhallen och väntar på att Kjelle får ta en titt på den i morgon.

Hoppas på en bättre dag i morgon med varmt och fint väder.
Trevlig kväll!
Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0