Lucia

Wow vad mycket folk  som kom och tittade på vårat ridande/körande luciatåg i ridhuset ikväll.
Tjejerna blev nog ganska paffa att det var fullt hus men är så stolt att dom gjorde det så bra. Jag hade ALDRIG vågat göra det.
Vilka duktiga hästar vi har oxå, stod som ljus i ett nedsläckt ridhus med bara några lycktor och lite ljus i händerna och på vagnarna.
Tack Anton som var speaker och skötte musiken!
Tack Jenny A som tog hand om fikat efteråt!
Tack alla duktiga och modiga  elever som sjunger för ett fullsatt ridhus!

Takida eller jag menar Rudolf och Ödla drog tomtevagnarna
Opus bar stolt på Lucian Felicia A


Under eftermiddag och kvällen förstod jag att det inte stod rätt till med Lena och mycket riktigt efter veterinär undersökning så visade det sig att hon hade förstoppning. Så det var bara att ge henne kramplösande och sonda i henne vatten och paraffinolja. När sonden drogs ut så blödde det ganska ordentligt men det gick bra. Hon står nu i en spånbox över natten utan mat och om hon är ok i morgon är det små små tussar Hö som gäller ett par dagar framöver. Så det blir lite nattarbete för mig, tur att jag är ledig i helgen.



Tack alla som hjälpte till i stallet med Lilla Lena!

Nu är det dax att gå ner och kolla till henne igen så vi hörs i morgon.

/Sara

Kommentarer
Postat av: Beatrice Rudberg

Det var superfin Lucia:) Hoppas Lena kryar!

2013-12-13 @ 13:24:09
URL: http://coloursforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0