3HH

Medan tjejerna gjorde morgonrutinerna klippte jag Opus och sedan körde Jenny och jag honom. Sedan körde tjejerna motion med ett gäng innan lunch.
Efter lunch var det fortkörning/tidtagning som stod på schemat.
Eleverna ville köra i två grupper, i första körde:
Victoria-Fresa
Nellan-Quinta
Malin-Galeja
Emelie-Takida
8intervaller 2*40 6*30
Alla såg riktigt taggade ut. 
Efter intervallerna fick Malin stanna med Galeja och träna på voltningen där Galeja har problem då hon blir stressad och kör med huvudet.
Hon skötte sig jätte bra och det går framåt för varje gång.

Nästa gäng körde:
My-Lucky
Elvira-Yoggi
Amanda körde sin egna häst China som står uppstallad i skolans Elevstall. Då hon är den enda travhästen i elevstallen så är det väldigt bra att hon får gå med på övningarna så hon får träna med kompisar.
Alla elever som vill ha med sin egen häst på övningarna får det men efter att ha skrivit under ett ansvars avtal hos Leffe.

Elvira kommer nog ha skön träningsvärk  dom närmsta dagarna då Yoggi var väldigt löpsugen hihi. Fantastiska lilla arga köttbulle.Yoggi gick 8intervaller

Lucky vilken kille han är så glad och han sprang med spetsade öron i intervallerna och man ser hur han ler med hela kroppen.
Första gången jag fick se honom från sidan och det såg ju riktigt bra ut.
2*40 8*30 och han såg oberörd ut efteråt.


China var mer vild en tam när jag skulle lägga på käken men så fort den var fastspänd så var hon riktigt fin.
Hon måste gå lite hårdare i träningen så hon kommer ner snabbare i puls bara.
Bara att kämpa på med träningen. Denna häst har Amanda fått kämpa med från att hon köpte henne då hon gärna  slog i vagnen men nu verkar det som polletten trillat ner. Bra jobbat!

Vill tacka Peter som fixat ordning rakbanan åt oss så fint!

Nä nu måste jag iväg på stallmöte med elevstallen.
Trevlig kväll!



Kommentarer
Postat av: Elvira

Träningsvärk är bara förnamnet vill jag säga! Jag har tur om det går över till nästa tisdag!! Vad gör du med oss Sara....

Svar: Hahaha bra kämpat
Sara sundqvist

2013-12-04 @ 13:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0