Solvalla

Idag fick Blomman följa med in till Solvalla för första gången. Hon var hur cool som helst i boxen hon stod och sov haha
Vi selade ut på en gång och Niklas körde tre bakvarv och sedan två rätvarv. Hon brydde sig inte om något som vanligt även fast traktorn åkte runt och sladdade banan samtidigt och så var det även en lastbil med kran som stod vid vinnarcirkeln och körde jord till rabatterna. Den här damen har så bra huvud så man tror inte det är sant.
Efteråt så duschade vi och gick en promenad på stallbacken då undrade hon vart alla kompisar tog vägen så hon ropade efter dom ett par gånger,sedan gick hon in i boxen och somna om.

Johanna red Chippen som gick som ett skållat troll och såg riktigt fin ut.
Columbine red Pucken, hon var nöjd och glad över honom som vanligt.
Elin red Jagette men där var det mycket fel gångart så vi lägger ner mont'en för hennes del, inte hennes grej helt enkelt.
Jag körde Quinta från spår 1 och han blir bara finare och finare nu vill jag att han tar i lite till sista biten oxå. I loppet låg han kloss i rygg tredje par invändigt hela vägen och jag behövde inte fiska på honom idag. Han har lite problem med kurvorna men det blir oxå bättre för var gång.

Summan av kardemumman så är jag jätte glad och nöjd med både hästar, ryttare och kuskar.
Saknar Niklas i stallet om dagarna bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0