Raspning

Övning med 1y på förmiddagen först gjorde vi stallet och sedan tömkörde vi Zebb i ridhuset. Eleverna var jätte duktiga vissa hade aldrig tömkört förut men det fixade dom galant :)
Sedan tog vi in alla hästar och lunchade dom.
Efter lunch var det dax för raspning av alla travhästar.
Dom var jätte duktiga förutom Takida som inte var glad på oss, hon klättrade lite på mig och Jenny men det gick bra.
Mona som är huvudskygg skötte sig jätte bra lilla hjärtat vi hade varken stege eller munrulle från början men sedan fick jag sätta i rullen utan protester.
Vi kollade oxå våra åringar.
Blomman stod som ett ljus *stolt* Wilma protesterade lite men inget att tjafsa om.
Alla var vassa så det var bra att vi tog dom nu.
Så tänk på att vara noga med att sköta tänderna på era hästar.
Vi kollar hästarna 2ggr om året i munnarna så att det aldrig ska bli
problem.
Min kompanjon Niklas var snabb som attan och var här och lämnade hjulen i morse som redan hunnit lagats på Solvalla. Han kom hit med dom fast han inte jobbade idag super snällt.
Imorgon har jag 2HH hela dagen hoppas att vädret är på våran sida

Trevlig kväll!
Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0