Licenslopp

Igår var det som sagt Licenslopp igen denna gång var det bara Elin som var med pga olika anledningar. Så vi tog in Opus oxå.
Elin körde Lady från bricka 4 och det såg riktigt bra ut hon spetsade och släppte efter ett varv,hon slutade trea med bomull och fast huva. Ser lovande ut för Lady hon vinner mycket mark under sig och rör sig lätt och riktigt flott! Hon får gå med några gånger nu och hoppas hon tar loppen på rätt sätt så vi kan kvala henne sedan och sedan få henne till start.
Hon var jätte cool i stallet och i boxen på banan vilket är jätte skönt.

Opus var in och gick jobb på banan, värmde 4-5 bakvarv och sedan 2140 i ca 50-55 tempo bara och vi kom fram till att vi ska till nästa skoning spara lite på tån på framhovarna och sätta mer grepp i bakskorna.Niklas kommer köra honom när han är där på måndagar och om Opus får plats i lastbilen. Jag måste ju vara ledig ibland. Nu ska Lill prinsen igång ordentligt!

Idag hade jag 3HH.
På förmiddagen mockade vi och fixade klart stallet och sedan red tjejerna motion och jag var tvungen och fixa Puckens bakskor.
Vi lunchade hästarna och tog sedan lunch själva.
Efter lunch körde/red vi jobb på rakan med Mona Mumin och Santana.
Jag körde Santana och han var pigg och glad.
Mona var lite för pigg när vi värmde så hon bockade men Julia löste det bra och Mona lugnade sig.
Sara red Mumin och han såg riktigt fin ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0