Blacksmith Lady

Nu är den nya hästen här:


Takida och Lady

Vi tog en promenad idag runt gården bara och i morgon ska hon skos och jag tänkte köra henne en sväng.
Hon är inte i kondition och inte i hull så det ska vi jobba på men hon verkar cool och jätte snäll. En elev gick med grästrimmer idag runt hennes hage och hon brydde sig inte ett dugg utan hon följde med honom runt hela hagen.
Hon äter och dricker som om hon bott här hela livet.
På eftermiddagen släppte vi henne i ridhuset så vi fick se hur hon rörde sig.




Hade övning med 1or idag och en av tjejerna har opererat foten så hon är gipsad och åker rullstol så jag provade att köra och det är ju inte lätt alltså.
Jag och Petronella körde Chippen i rockhard,Tove körde Takida och My körde Quinta.
Imorgon är det övningsfritt så jag ska fixa och dona i stallet och måla lite om vädret tillåter måste köra lite oxå.
Har man lite tid över i morgon får man gärna komma ner och motionera hästar bara man är tillbaka  innan 16:30 då jag slutar.

Trevlig kväll
/Sara

Kommentarer
Postat av: Emma

Otroligt vacker tjej det där!:O

2012-05-29 @ 12:20:02
URL: http://emmaslindh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0