Tuffa tider

Som ni alla vet har ju den senaste tiden varit riktigt tuff så jag skyller på det för den dåliga uppdateringen.

Känns på nått sjukt sätt bra efter att Orion fick komma till hästhimmlen.
Jag var med honom till slutet och det känns så jävla skönt och det var han värd hur jobbigt det än må vara.
Tycker mer synd om Leffe som har varit med Orion från början och verkligen var jätte ledsen. Så jag och Jenny Alm åkte och plockade ihop en tröst pressent till honom.

Vill oxå tacka Jenny N-M och Jenny A för hjälpen och stödet och alla underbara elever som tröstat och skrivit fina saker <3

Har sex elever som är med mig hela dagarna nu och vi åker som galningar mellan stallet hemma och stallet på Solvalla och kör/rider,tömkör mm.
Det går riktigt bra och idag hade vi heldag på Solvalla,innan lunch körde vi motion på banan och slingan och sedan körde vi fort efter lunch med tre hästar.
Hästarna är pigga och glada och eleverna taggade så det är lätt å jobba, tyvärr var ju inte vädret med oss idag.

Tjejerna gör iordning hästarna
Längst bak Chippen, Takida, Jalle


Chippen


Emma smörjer och Sara städar i selkammaren




Fick hem ett paket från ATG kliniken i SKARA med kilar till Blommans hov idag och i paketet låg en liten pressent
så himla gulligt!!!!<3<3<3<3<3<3<3<<3



Skulle lägga om bandaget idag och när vi åkte från Solvalla så bad jag ridläraren Caroline och ge Blomman en dos lugnande så det hán värka tills jag kom hem men det hade inte tagit så hon var en pain in the a* och jag fick ett psykbryt på henne *förlåt* men efter mycket om och men så fick jag på bandaget i alla fall.

Hoven
Den är brun pga jodspriten
Hon reagerar inte när man trycker i sulan vilket är bra,men i dag var hon haltare men tempen är ok så får se hur det ser ut i morgon





I morgon när jag kommer ner till stallet ser du till att vara bättre i skritten ok?

Jobbar jour i stallarna i helgen

Nu ska jag kolla när AIK tar sig ett steg närmare SM-GULD

Trevlig helg alla underbara
Kram Sara




Kommentarer
Postat av: Emma Csendes

Äntligen uppdatering, wiho!

2012-03-30 @ 19:37:00
URL: http://absolutelit.blogg.se/
Postat av: Halvmåne

Kul att Bästa Berga har en Trav Blogg !!!

2012-03-30 @ 21:38:12
URL: http://1000apor.se
Postat av: Karin

Ja håller helt me dig!!

Orion har jobbat å slitet (tömmar å tyglar ur händerna på eleverna) i så många år så han va verkligen värd att slippa ha ont i sin mage mer!!

Ja tror dock inte att nån travare har fått ha kvar sitt jobb i så många år som Orion haft sitt å dessutom fått vara skadefri i alla år!!

Han har varit en fantastisk läromästare för SÅ många elever under sina år!!

Som Bergas första travare har han tålmodigt stått ut me alla påhitt å övningar <3



Klart att d e tungt!!

Ja känner verkligen med er samtidigt som ja vet att Orion har d toppen på andra sidan.

KRAM

2012-03-31 @ 13:50:04
Postat av: louise

den lilla plutten på sista bilden var en rikitg sötis! :)

2012-04-05 @ 11:08:30
URL: http://louiseslife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0