Fredag

Fredag igen då och 2HH hade hästövning på morgonen.
Vi körde intervaller på rakan
Flicka och Fresa 4 intervaller
Övriga 8 intervaller
Rainer-Chippen
Sandra- Flicka
Sara-Mumin
Emma- Takida
Julia- Santana
Jag- Fresa

Flicka var riktigt laddad och hoppa å studsa och man fick inte ta i henne eftersom hon inte gått fort på ett tag så jag och Sandra bytte hästar på rakan, fick ryta till åt henne sen gick det bra.
Dom andra såg ruggigt fina ut.
Chippen hängde lite på höger töm sa Rainer men det va dom två första intervallerna sen när vi körde fortare så var han jätte fin.
Takida pulla ordentligt när hon låg i rygg men när hon fick ligga där framme lugnade hon ner sig.
Sara satt med björngrepp på Mumin hela tiden så han e rätt laddad....
Fresa va ruskigt pigg och travade bra hon me.
Blir start för Chippen och Mumin nu i februari på Solvalla och Sundbyholm mer om det när det är dax.

Efter lunch så fyllde jag på foder till helgen och fixade ordning lite grejer sedan red vi ut på en skritt tur, jag på Mona, Jenny på Fantom Sarski på sin egen Izzie och Emma på sin Pijano.
Vi missade folket som var på öppethus tyvärr.
Ska bli spännande och se vilka som har varit på öppet hus och på olika mässor och som man sedan får se på Berga efter sommaren.
Jobbar inte på Berga i helgen men istället ska jag jobba hos Stig H på söndag åt Pernilla som ska få vara lite ledig.
Trevlig helg gullungar
Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0