2HH

God dag!
På morgonen hade 2HH övning och som vanligt var det stallfix till att börja med. Efter det selade två stycken en häst med tävlingsutrustning och två selade en häst med olika utrustningar man brukar ha vi motionskörning hemma och sedan fick dom förklara för varandra vad alla saker heter och vad det är till för.
Sedan tog vi in alla hästar och tog lunch.

På eftermiddagen fixade jag alla pass och la dom i ordning till veterinär Marianne som skulle komma senare och vaccinera sedan gick jag runt i en dimma för var nervös över resultatet av Mumins ultraljud av senan.

Philip kom och körde Takida och sedan Lady. Danielle och Lene skrittade Fresa och Ödla som håller på att sättas igång.

Marianne kom och vi började med ultraljudet och som vi befarat var det blödning i djupaböjsenan och även i gaffelbandet.
Så tråkigt när han var i grym form och detta tar ca 1-1.5 år att läka om det läker.
Vi ska ultraljuda igen om 2 månader och han ska äta metacam i 10 dagar och stå med zinkaband.
Jag och Leffe får sätta oss ner och prata om hans framtid :(
Han får gå korta promenader varje dag på hårt underlag.

Efter det bad jag Marianne titta Jagette i munnen då hon hänger på töm och som jag trodde var hon jätte vass på vänster sida så det var skönt att få det åtgärdat.
När det var klart vaccinerades alla hästar, dom skötte sig galant som vanligt det är bara Mona som man får spruta i farten då hon är lite rädd av sig.

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0