Onsdag

Började morgonen med att sladda banorna medans tjejerna tog in hästar åt hovslagaren och dom som skulle gå. Jag körde Lady i hennes första snabbare jobb och det kändes ok det fick bli 6 intervaller. Janina och Sophie körde Takida och Santana och dom kändes oxå bra sa tjejerna. Victoria och jag körde sedan Mona på flisen ett par varv. Sophie fick migrän och gick å la sig så Janina körde jobb med Mumin som blev lite bekväm när han fick gå jobb själv men Janina var ändå nöjd med honom. Han får stå inne och äta upp sig lite nu ett par dagar. Efter lunch fick vi hjälp av Ellinor som jobbar på jordbruket att klippa ner kanterna runt flisbanan så det blir snyggt där. Janina red Zebb en sväng och jag hade lite kvalitets tid med Allan, borsta å pyssla lite sedan gjorde vi ordning i stallet mocka sopa städa i stallgången satte på en tvättmaskin och gjorde klart ät dom hästarna som sover inne, la fram hö mm När tjejerna kollade till rid valackerna så hade Olle ett sår och var svullen och nu på kvällen hade han 39 grader så vi får se om vi måste sätta in nån behandling på honom i morgon så han får oxå sova inne. I morgon kommer Jenny och Victoria och hjälper till att motionera hästar. Jenny kommer plåga Ödla och Victoria ska rida Chippen och köra Quinta och Surfinia med mig. Härligt med lite extra hjälp å äntligen får jag umgås med min underbara vän. Vi får kanske även hjälp av Elin och hennes Mamma roligt! Fullt ös medvetslös i morgon med härliga hästar och människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0