Nöjd

Jag är så glad att hästarna går så bra nu.
Opus gick idag 6 intervaller under 45 och låg bra i handen, han börjar bli sååå fin och det bästa av allt är att han tycker det är så roligt å jobba han springer med spetsade öron hela tiden.
Quinta gick tillsammans med Opus och han bara borrar ner huvudet och jobbar med hela kroppen och är spikrak i kroppen och nu behöver du inte hjälpa honom längre utan nu börjar han ligga på till och med.

Mona och Fresa var oxå fina. Emma red Mona.
Pucken har fått nya skor idag

Efter lunch tömkörde Emma och jag Yoggi på ridbanan och hon är så rolig å jobba med för hon tycker allt är roligt och idag sänkte hon lite på nacken, ni som känner henne vet att det är inget hon gör dagligdags direkt haha ska jobba henne lite oftare på töm.
Hon galopperade i båda varven lugnt å fint i en riktigt bra galopp.
Victoria var här och red Chippen samtidigt som vi tömkörde. Jag var elak ock spände fast stigbyglarna i sadelgjorden så hon lär sig att vara still med skänkeln. Det gick galant! Bra jobbat Victoria!
Tack Emma för denna vecka det har varit en riktigt bra vecka!
På söndag slutar vi röka så alla vet så skäll på henne å skvallra till mig om ni ser henne röka! Ja jag vet ni behöver inte säga nått jag har varit stygg och tjuvrökt under semestern men nu är det slut med det igen.
Så ni andra som håller på med den dumheten häng på och sluta rök ni me för det är bara skit finns inget bra med det. Kostar MASSA pengar och är FARLIGT så är det bara.

Nästa vecka blir det fullt ös medvetslös!
Licensen börjar på måndag för fyra stycken i trean Columbine och Caroline ska ta mont'e och Elin och Nathalie ska ta för vagn.
Övningar varje dag förutom måndag och kliniken på tisdag med Fantom och se vad det är för fel på hans höger fram ben.

Sedan hoppas jag att jag kan hämta hem den nya hästen snart oxå.

Jag har jour i helgen så ska kolla att alla pållar mår bra.

TREVLIG HELG så ses vi på måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0