Helg jobb

Var vid 14 tiden och kollade betes hästarna och det var bara Domingo (ridhäst) som tappat en baksko annars var det lungt.
Travstona kom springandes när dom hörde att jag kom dom e ju för underbara....
 
 
När jag sedan gick till killarna så var det antagligen en broms som bet mig i armen så nu är halva armen svullen och röd och det svider nått så in i norden (är jätte känslig för bett)
Mumin Pucken och Jalle mumsar i sig av det goda gräset.
Opus Fantom Quinta Zebb Santana och Chippen
 
Ridhäst valackerna står i skuggan och vilar.
 
Nu har jag varit nere i stallet och tagit hand om de två ridisarna som står inne på box nattetid.
Olle fick nytt bandage så nu ska det nog sitta kvar.....såret sitter på så dumt ställe så att jag var tvungen att lägga ett sånt stort så det ska sitta kvar.
 
Allan var nöjd med att ha fått stå i större rasthage idag, han har skött sig och stått med alla ben på marken så han får chansen att stå där i morgon oxå
Man e rädd att skon ska åka av om han brallar omkring men han går med toffla på den hoven för att minska risken för det.
Fick hjälp med intag,fodring och bandage omläggning av Elsa hon är sååå hjälpsam
 
Ner om några timmar igen och kvällsfodra.
Ha en trevlig lördagkväll!
Kram Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0