Gästblogg 2HH

Hej, idag gästbloggar jag för min klass 2HH.
Vi har haft heldag med travövningar för första gången!
På förmiddagen körde jag (Amanda) Mumin på GP med resten av gänget, det gick jätte bra för alla och Mumin är en riktig glidare att köra så det var inga problem :)
Jag-Mumin
My-Zebb
Fanny-Santana
Victoria-Takida
Vikoria-Mona
Travsara och Alm-Quinta
 
Efter att hästarna hade gått duschade vi dom, fixade i stallet och rensade ogräs.
 
På eftermiddagen var nästa övning och då körde jag fina Surfina tillsammans med My som red Jalle.
Vi körde på GP och gjorde lite backjobb. Det var första gången jag körde Surfinia och man kan ju säga att det är mer häst att köra än glidar Mumin ;) Men hon var riktigt rolig och gick kanon, Jalle och My skötte sig prima dom med!
 
Dom andra körde en sväng på GP sen ett varv på flisen:
Travsara och Alm- Chippen
Viktoria- Fresa
Victoria-Pucken
Fanny var kvar i stallet och rensade ogräs och fixade:) Då hon mådde lite dåligt och stannade kvar och pysslade istället.
 
Jag tycker att vi är ett roligt gäng på övningarna och alla hjälps åt så att allt ska gå så smidigt som möjligt och alla är glada och sprider en posetiv inställning vilken gör det ännu roligare :)
Jenny har tex. köpt blommor till stallet som Travsara satt upp utanför stallet!
 
Snart börjar praktiken för våran klass och jag har fått med hjälp från Travsara praktikplats hos Team Norman, ska bli riktigt kul att lära sig träna häst på deras sätt, jag har tidigare vart hos Swartling och stall Lövgren:)
Imorgon lördag flyttar min egna travhäst till Berga så jag kommer ha helgen full, men ni andra får ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0