Nytt försök

Tänkte att jag ska göra ett nytt försök och hålla igång den här bloggen.
Kom med förslag om vad ni vill att jag ska skriva om och alla travelever är välkomna att skriva här oxå kom till mig i stallet så ordnar vi det.

Kan ju kanske börja med att berätta om mig själv.

Sara heter jag och är 31 år
Jag har alltid älskat hästar så länge jag kan minnas och började rida på Sollentuna Ridklubb när jag var liten och hängde alla mina lediga timmar där.Min favorit häst där var Friskus en envis jävel som ville gå in till mitten hela tiden,även Micha ett vitt litet sto kom jag ihåg.
Hängde mycket med min dåvarande bästa vän som hade ponnytravare och körde mycket med henne.
Syrran va oxå intresserad av travhästar och praktiserade på Erikssunds säteri där hon jobbade med Fredde Henke och Daniel Olsson bla.
Jag hängde med henne dit lite grann när hon började jobba där då fick jag rida mycke på Freddes lilla vita ponnytravare Bamse som bara kasta av mig hela tiden hahahahaha.
Syrran fäste sig vid en av sina passhästar Dior sund en 2årig svart hingst som nu var till salu och en dag skulle det komma en spekulant å titta på honom och några till hästar,hon blir helt hysterisk när hon får reda på det och hon säger till mig att -Vi måste köpa honom!
Hon börjar ringa till pappa som sitter på möte och bönar och ber att han ska köpa den här hästen även jag 8år får ringa och gråta och böna och be efter x-antal samtal ledsnar pappa på oss och går med på att köpa hästen.......Lyckan e stor! Kan ju säga att det inte var någon stjärna direkt hahahaha.

Sedan började jag hänga på Bögs Gård och hjälpte till med hästarna där,fick köra deras shettisar Merlin och Marwin och tog oxå ponnylicens med Merlin en liten A-ponny hingst.

När jag var liten hade vi sommarställe i Hallsberg (Ekeberga) så då hängde jag alla dagar timmar minuter och sekunder hela sommrarna hos Hultberg och umgicks mycket med systrarna Björk.
Där fixade vi hopptävling för traktens ungar hahahaha jag red en travare Move Over och vid varje träningstillfälle så ramla jag av minst 4-5 gånger när vi skulle tvinga denna stackare å hoppa med en skitunge på ryggen. Har film på det så jag ska nog rota fram den å jag kanske kan lägga upp den här sen.

Hyrde även en fjording från Taffsnäs ett år (Leffe) han hade jag på Bögs Gård hos Bästa Bia och Lena jag har mycke att tacka dom för.

Sen så flyttade vi till Nynäshamn med familjen och jag började Gymnasiet på Berga Naturbruksgymnasium
där jag hade Trav som inriktning. Men red fortfarande och hade min syrras hopphäst på skolan (Trixi)
Jag gjorde praktik hos Olle Goop i Kil det va skit roligt och lärorikt och våran utekväll kommer jag aldrig glömma hahahahaha Bästa Lena var min handledare och underbara Larsson var snäll och fixade praktiken där till mig.

Var oxå hos Håkan "Hockey" Ericsson och det var nog den roligaste och lärorikaste praktiken av dom alla, jag kom tillbaka dit senare oxå på ny praktik.
Blev helt kär i Vip Stone och en jätte fin hingst kommer inte ihåg vad han hette nu men han hette nått med Excellent bla bla bla hingstig å jävlig men har alltid älskat hästar som är svåra och odrägliga.
Janne gårdsgubben försökte få ihop mig med hovslagarn hahaha´han va inte klok...När han kom körande med sin egen häst (en hingst) runt hörnan och såg att vi satt ute å fika ja då parkerade han hästen på gräset å släppte tömmarna å satte sig och fikade med oss hahahahaha vilka minnen.

Mina år på Berga är dom bästa i mitt liv!
Mina vänner, hästar,lärare,instruktörer,omgivningen,internatet,bösare,fester och allt annat som man fick vara med om och "Steve" Mr Steven ska vi inte prata om min prins mitt allt han tyckte inte om många men vi fann varandra direkt. Vad han betytt för mig går inte att beskriva oj oj oj vilken fantastisk häst....ingen stjärna med jag fick i alla fall vara med om när han vann på Eskils med Hockey i sulkyn å jag ryser.Larsson underbara människa dig har jag mycke att tacka för du är BÄST! Men smeknamnet man fick var ju så där

ande efter snart 15år äör kvar här på denna underbara plats BERGA!
Leffe ringde och undrade om jag ville börja jobba med Travhästarna på Berga och jag tackaså klart JA direkt och snart bodde jag där i paradiset igen.

Och här är jag fortfarande kvar med underbara elever,hästar,omgivningen och arbetskamraterna.

Nä nu är det lunch fler historier och uppdatering kommer håll ut!
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0