det är så jävla svårt med rubriker.

Tjenasneeebena!

Fast jag har ingen snebena och  jag går egentligen inte här längre! Jag är en fin föredetting! En superduperunderbar elev, en Frida (Frajda, Speedy, Travfrida osv.) hihihi! Idag är jag på ett kärtbesök i världens mest underbaraste stall, VERKLIGEN! Fan vad jag älskar det här stallet, dom här hästarna, den här instruktören och vi fina elever också. Vi är bäst!

För er som inte vet vem jag är, det här är jag...
Fast för längesen dock, En dag i ettan.




Okej, jag tog studenten nu i våras. det var sorgligt. men då och under min tid på Berga så var den här delen av skolan mitt hem. Det finaste hemmet jag någonsin haft! Asså helt ärligt, att öppna dörren till det här stallet, känna doften, se alla hästar att titta ut och bara stanna till och andas. fiifan vad underbart. Det finns ingen stund i det här stallet som jag ångrar, ifs så ska man aldrig ångra något som fått en att le. hihoo. Men fina fina travstallet. alla hästövningar, lov, helger, å övrig tid, så galet kul verkligen. Vad har man gjort? eller ja mera vad har man inte fått göra? Det har tolkats, tömkörts, ridits, körts, voltigeats (stavning på det ordet?), dressyrat och skuttat över hinder och soffor... Ja, det stog soffor. eller ja, mer än en soffa, det var kenneths soffa.


Snöret och Jag!

Vad har hänt på Berga förutom att jag typ levde i stallet, hade stalltjänst var och varannan vecka då? jo, jag levde väl som vilken annan internatare som helst, det var frukost klockan sju(MYCKET VIKTIGT!), gick i skolan, åt lunch, gick lite mer i skolan, gick till stallet å red Annababiiiiiiianen, åt middag, åkte till vh, hängde och slängde, gick till kvällsfikat, var uppe halva natten och sen så blev det morgon igen typ. Hihooo! Ja men jag vet inte riktigt vad jag ska berätta för kul saker jag har gjort, för det finns vääääldigt mycket! och det är väl mer historia nu, liksom arkiverat i mitt huvud och kan komma fram så ofta jag saknar Berga. å det kan jag säga är ofta. Berga var mitt hem, mitt liv, mitt allt typ. Min familj fanns här. å nu e det inte så längre. Men oj nu ska jag inte börja gräva ner i det här nu.


Jag och Jenny badade i FLISENFLOOOODEN!


det här kanske man inte tror, men det finns ju även absolut ett liv efter Berga. och det livet lever jag just nu! Att leva detta liv som man har utanför Berga, utanför skolan överhuvudtaget. det här så kallade vuxenlivet, det är inte alltid lätt, men det är inte heller jättesvårt. det finns ingen manual över hur man ska leva eller hur man ska vara, det gäller egentligen bara att leva som man själv vill och vara sig själv. det är det enda som behövs för att lyckas. Fast ett jobb och ett mål med livet kan vara bra, fast jag menar inte att ni behöver ha VÄRSTA planen över hur livet ska bli, för man kan alltid nå sina mål på hundra olika sätt och vafan det inte som om ni behöver uppfylla alla era mål dom första fem åren efter studenten. lev lite, ha kul- upptäck världen!



När jag tog studenten så tyckte jag nog verkligen att det var det värsta som kunde hände. jag bölade som ett svin, det var inte det minsta roligt. Jag tyckte liksom att livet tog slut precis då, det fanns liksom inget liv efter Berga. Men jag vaknade nästa dag och insåg att världen fortsatte snurra även fast jag inte gick på Berga längre, detta var en lördag. på söndan så var det fan en tidig morgon som gällde. finaste Sara och Jenny skjutsade mig till Arlanda. jag skulle till Italien. och där har jag varit hela sommaren och vartit med om så mycket underbara och härliga äventyr. Helt otroligt. Jag fick lov att komma upp till Sverige av lite olika själ, men tillbaka till Italien. det ska jag!


Finfinafliiiickor

Nudåra? Jo, Sara har ju avslöjat det. men jag jobbar ju Kolgjini, och hemmabasen är helt enkelt då just nu Skåneland. men det funkar det med. Jag har rikigt trevliga arbetsvänner och världens mest underbara passhästar...! så livet flyter på huuuur bra som helst, eller ja. så bra det bara kan tror jag.


Mellby Apex

Berga, Berga, Berga underbara Berga! helt otroligt fina år och detta stall och absolut denna underbara Sara har gjort mitt liv på Berga så jävla bra. Berga skulle inte vara någonting alls, ABSOLUT INGENTING utan Sara och alla fina travponniiiiisar! word. punkt slut.




Två fiiiiiiiina bilder på vääääärldens finastee Babiiian som har namnsdag idag! (:

Livet är en fest.
Så se fan till att du är bjuden!

PUSS OCH HEEEEEEJ!
Fraiiiijdalaiiijnen!

P.S TRAVSARIIIS ÄR BÄST! D.S

P.S 2. HNSAM 2008-2011 ÄR OCKSÅ BÄÄST! D.S 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0